Omul, ideea, rețeta

Publicat în categoria : Idei și Afaceri

Eu cred că în afaceri este important omul, apoi ideea și apoi rețeta.
Omul cu atitudinea lui, cu toate cunoștințele (în sensul de informații teoretice și practice) și competențele pe care le are, cu energia și motivele sale interioare, este piesa de rezistență în tot ceea ce înseamnă afacere. El va trebui să reziste, să lupte, să cadă și să se ridice, să-și găsească în fiecare zi puterea de merge mai departe, să-și amintească care a fost ideea și scopul ce l-au adus acolo unde este. Uneori este greu, iar alteori este foarte greu, mai ales când totul pornește de la zero resurse financiare, motiv pentru care va trebui să caute multe resurse interioare, spirituale, mentale, să-și activeze imaginația și să viseze că într-o zi totul va fi perfect și exact așa cum și-a imaginat el la început.

Apoi vine ideea. O idee măreață apare rar și peste noapte, deci nu trebuie să ne bizuim prea mult pe ea. Dacă va dori să vină ne vom bucura fără îndoială.
Noi trebuie să căutăm în primul rând în noianul de variante cunoscute, uitându-ne la noi și realizând un inventar a ceea ce știm, a ceea ce am învățat să facem sau a ceea ce reprezintă o pasiune fără astâmpăr. Dacă reușim să găsim o idee care ne pune pe noi în centrul acțiunii (și a efortului muncitoresc) putem spune că prima cărămidă a viitoarei afaceri este solidă deoarece vom ști ce, cum, unde și cu cine am putea să facem afacerea. Vom ști că indiferent câți oameni vor veni și vor pleca de lângă noi de-a lungul timpului, noi vom deține cunoștințele și abilitățile de a asigura continuitatea activității independent de cheful unora sau al altora. Cu alte cuvinte, atunci când ne vom baza pe disponibilitatea și energia noastră, vom reuși să depășim mult mai ușor perioadele de criză.

Dacă ne uităm la noi și nu găsim ideea, mai avem o șansă… să ne uităm la ceea ce-și doresc oamenii de pe lângă noi. Ce nevoie au, pe ce sunt dispuși să-și cheltuiască banii, când cheltuie mai cu spor și cum am putea oare, să ne strecurăm și noi pe lângă ei și să le satisfacem dorințele, oferindu-le exact serviciile sau produsele pe care le caută.

Este posibil, din lipsa exercițiului și a spiritului de observație, să nu ne vină ideea nici după acești pași. În acest caz mai este posibil, dar în mod cert în acest caz trebuie să avem bani, să cumpărăm ideile altora, idei ce funcționează, idei ce sunt puse în practică în detaliu, rolul nostru fiind de preluare și imitare.
În final însă, pentru a asigura succesul ideii de afaceri, trebuie să ne ocupăm de rețetă. Dacă ar fi să fac o paralelă aș folosi preparatele de bucătărie pentru că, exact ca și-n bucătărie, după ce știu ce vreau să fac, voi face lista cu ingredientele de care am nevoie și, cu atenție, perseverență și migală, le voi combina în ordinea și cantitatea corectă pentru a obține un rezultat de calitate. Rețeta succesului în afaceri optimă ideii tale poate fi „furată”, citită, intuită, perfecționată. Avantajul profesioniștilor și al curajoșilor constă în disponibilitatea de se juca cu ingredientele, de a experimenta, de a-și asuma riscuri mai mici sau mai mari.

În final va veni și rezultatul și odată cu el bucuria că ai avut curaj să începi o afacere atunci când toți te descurajau sau se amuzau pe seama ta, bucuria că ai creat chestii la care alții doar visează privind emisiuni la TV, bucuria că ai reușit ceea ce ți-ai propus într-o lume atât de mare și de diversă, bucuria că în final – AI ÎNȚELES CINE EȘTI.