ANTREPRENORUL

Publicat în categoria : Antreprenoriat

Succesul sau insuccesul unei activități antreprenoriale sunt condiționate, într-o mare măsură, de către antreprenor.

Dacă studiem dicționarul explicativ al limbii române vom observa că termenul de antreprenor este definit într-un mod extrem de limitat, respectiv ni se spune că: „antreprenór,oáre s.m. și f. = Conducător al unei antreprize. [< fr. entrepreneur]” .

Conform istoriei, originea acestui termen vine din economia franceză, „inventatorul” acestui termen fiind economistul francez Jean Baptiste Say, undeva în jurul anului 1800. Antreprenorul (entrepreneur), spunea Jean Baptist Say, este acea persoană care „transferă resursele dintr-o zonă cu productivitate mai scăzută într-una cu productivitate mai înaltă şi cu profit mai mare”, creând, prin urmare, valoare.

Pentru a defini antreprenorul într-un mod cât mai complet, trebuie să implicăm contribuția psihologiei, a sociologiei și perspectiva economică, deoarece:
• Studiile psihologice ne oferă răspunsuri cu privire la trăsăturile de personalitate care stau la baza startului, evoluției și succesului antreprenorial;
• Studiile sociologice se străduiesc să identifice contextul socio-cultural în care apare antreprenorul și condiţiile structurale şi culturale care favorizează apariţia acestuia.
• Perspectiva economică oferă tabloul factorilor economici cheie și efectele acestora asupra muncii antreprenorului;

Sub aspect psihologic antreprenorul de succes este o persoană definită printr-un set de trăsături precum: viziune, inteligență emoțională, creativitate, voință, determinare, orientare către rezultate, pasiune, motivaţia de performanţă, încrederea în sine, entuziasmul, controlul interior, aspiraţia la independenţă, autoeficacitate, tendinţa spre asumarea riscului şi tolerarea incertitudinilor.

Conform teoriilor psihologice, toate aceste trăsături personale interioare, susțin acțiunile economice ale indivizilor și-i ajută în stabilirea direcției de acțiune, independent de circumstanțele exterioare și de observațiile subiective ale mediului social.

Explicaţiile sociologice leagă profilul antreprenorului de succes de:
• oportunitatea de a dezvolta o ideologie antreprenorială și comportamente specifice antreprenoriatului datorită nașterii și evoluției sale în comunităţi, ţinuturi şi regiuni în care valorile legate de individualizare şi de antreprenoriat sunt mai răspândite, rolurile acestora în societate sunt mai valorizate și susținute inclusiv prin inițiative guvernamentale;
• capacitatea acestuia de a se plasa și dezvolta o reţea personală de relaţii, eterogenă din punct de vedere social, flexibilă și transparentă, cu creșterea nivelului de interacțiune;

Perspectiva economică susține că un antreprenor de succes ia naștere sub influența unei societăți economice caracterizată prin dezvoltare și creștere economică, pe motiv că, creșterea economică generează creșterea venitului pe cap de locuitor, aspect care conduce la creșterea cererilor de produse, servicii, lucrări, investiții personale. Aceste cereri stimulează inițiativa antreprenorilor, ce sesizează nevoile pieței și vin în întâmpinarea acestora prin crearea unor noi afaceri. Tot din punct de vedere economic antreprenorii sunt văzuți ca niște indivizi care introduc schimbări, inovații și noi ordini, datorită faptului că ei combină resurse materiale, forță de muncă și alte resurse pentru a le spori valoarea.

Corelând cele trei dimensiuni, putem spune că antreprenorul este un individ cu o personalitate deosebită, capabil să identifice noi oportunități, în contextul mediului spațial și temporal în care acționează, pentru crearea și dezvoltarea de activități economice ce satisfac o necesitate a unei societăți și îi aduc plus valoare.
Antreprenorul este cel care susține economia, prin curajul de care dă dovadă atunci când decide să introducă și să implementeze activități sau idei noi, inovatoare la nivel de domenii, produse, procese de producție, piață și organizații. Un antreprenor este persoana ce are capacitatea de a inova și a materializa cunoștințele în produse sau servicii de piață, personalizate la cerințele consumatorilor. „Antreprenorii sunt agenți ai schimbării care înțeleg că viitorul nu poate fi modelat, sistematizat sau instituționalizat, ei fiind suficient de întreprinzători ca să ofere tot felul de inovații pe care oamenii de rând le adoptă pentru că le consideră utile, inovații care construiesc viitorul nostru acum” .

Este important de subliniat, încă odată, faptul că profesia de antreprenor se poate învăța, la fel ca orice altă profesie. Atunci când cunoștințele teoretice sunt grefate pe abilități înnăscute această profesie se poate transforma în afaceri de succes, mult mai repede, decât în alte situații.

Antreprenorul este așadar elementul cheie, de legătură, dintre toate componentele de tip resursă ce constituie la un moment dat universul antreprenorial al unei afaceri.


Idee de afaceri – Scoala de soferi

Publicat în categoria : Idei și Afaceri

Atunci când ne gândim la idei de afaceri nu trebuie să omitem pregătirea noastră profesională. Această pregătire, mai ales atunci când este dublată și de experiență profesională în domeniu, poate deveni un factor important în dezvoltarea unei afaceri.

Din acest motiv am prezentat un model de valorificare a unei educații tehnice într-un domeniu al formării profesionale continue, specifice adulților. Prin extensie acest model poate fi adaptat pentru orice categorie de cursuri acreditate ce se doresc a fi dezvoltate și derulate de o persoană, la un moment dat.

Idee de afaceri – Scoala de soferi


Vă reamintim că:

Publicat în categoria : Informări

Se fac înscrieri pentru ultima grupă GRATUITĂ de curs în ocupația CONTABIL pentru persoanele fără loc de muncă din mediul rural sau persoanele de etnie romă din județul Tulcea.
Certificatele eliberate pentru absolvenți sunt acreditate de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi de către Ministerul Educaţiei și sunt reglementate de lege ca acte de studii cu recunoaştere la nivel naţional şi european.

Actele necesare înscrierii:

  • copie act de identitate;
  • copie certificat de naştere;
  • copie diplomă de studii;
  • copie certificat căsătorie (femei);
  • adeverință ANAF privind veniturile sau adeverință (carnet avizat) de șomer;

Spaţiu de curs: localitatea Tulcea, dotat cu cele mai moderne mijloace de instruire: PC-uri, tablă electromagnetică, flip chart, videoproiector, conexiune Internet.
Toate materialele de instruire vor fi asigurate de furnizor: caiete, material didactic, markere, pixuri, ecusoane, etc.
Lectorii sunt reprezentanţi de experţi în domeniu cu minim 3 ani expertiză.
Orele includ peste 50% ore de practică pe cazuri concrete, specifice domeniului contabil.

Pentru detalii vă rugăm să ne contactați – telefon 0727330638. Accesul în grupa de curs se face în ordinea depunerii complete a documentelor și formularelor obligatorii.


CONTABIL = CURS GRATUIT = ULTIMA GRUPĂ = SUPER OPORTUNITATE

Publicat în categoria : Informări

Dacă ai minim 10 clase finalizate, ai domiciliul în mediul rural (comună sau sat) din județul Tulcea sau ești de etnie romă și nu ai un loc de muncă, VINO să te înscrii la ultima grupa de curs pentru ocupația Contabil, nivel inițiere din cadrul proiectului nostru.
Pentru a afla toate detaliile și condițiile de acces te rugăm să ne contactezi la telefon 0727330638 sau să vii la biroul nostru situat în Municipiul Tulcea, strada Babadag, nr.159, clădirea Coral Mall, etaj 8, apartament 14, camera 6, de luni până vineri, oricând între orele 08.00 – 18.00.

Cursul pentru ocupația de Contabil își propune să te învețe o meserie foarte căutată pe piața actuală a forței de muncă. Contabilitatea este știința și arta stăpânirii cifrelor, oferind abilitatea de a măsura, cunoaște, evalua, gestiona venituri, cheltuieli, capitaluri, datorii și alte asemenea, obținute de persoanele fizice și persoanele juridice în activitatea economică derulată.
Contabilitatea asigură înregistrarea cronologică și sistematică, prelucrarea, publicarea și păstrarea informațiilor cu privire la poziția financiară, performanța financiară și fluxurile de trezorerie, atât pentru cerințele interne ale acestora, cât și în relațiile cu investitorii prezenți și potențiali, creditorii financiari și comerciali, clienții, instituțiile publice și alți utilizatori.

Cursul este acreditat de Ministerul Muncii și Ministerul Educației (prin ANC), iar diploma de contabil pe care o poți obține are recunoaștere națională și internațională.

  • La curs vei învăța despre:
  • venituri, cheltuieli, profit;
  • cheltuieli deductibile și nedeductibile;
  • impozit pe profit vs. impozit pe venit;
  • determinarea profitului în funcție de conturile de venituri și cheltuieli;
  • balanța de verificare și crearea de statistici privind veniturile si cheltuielile;
  • analiza situației financiare lunare;
  • cunoașterea unui program de contabilitate;

Competențele profesiei sunt:

  • Comunicare interpersonală
  • Lucrul în echipă
  • Dezvoltarea profesională;
  •  Planificarea activității;
  • Gestionarea și arhivarea documentelor;
  • Utilizarea PC;
  • Întocmirea / completarea documentelor primare;
  • Contarea operațiunilor patrimoniale;
  • Efectuarea de calcule specifice;
  • Completarea registrelor contabile;
  • Întocmirea balanței de verificare;
  • Evaluarea patrimonială;
  • Transmiterea documentelor specifice;

Cursul are o durată de 120 de ore, estimativ 4 ore/zi și se va derula în Municipiul Tulcea și adresa exactă va fi comunicată fiecărui cursant anterior începerii cursului.
Dată exactă de începere a cursului va fi comunicată în funcție de momentul constituirii grupei, dar nu poate depăși data de 01 noiembrie 2019.

Așadar dacă ești interesat sau cunoști pe cineva interesat de această oportunitate nu ezita să ne contactezi. Telefon 0727330638.


Idee de afaceri – centru de redactare și fotocopiere documente

Publicat în categoria : Idei și Afaceri

O activitate relativ ușoară, ce nu implică foarte multe resurse ci doar plăcerea de a lucra la calculator și de a comunica cu oamenii, simultan cu actualizarea informațiilor noi privitoare la diverse documente obligatorii ce trebuie întocmite și depuse de persoanele fizice în cursul unui an, este cea de redactare și fotocopiere documente.

Un PC performant cu licențe, alături de o multifuncțională performantă și o amplasare strategică într-un loc cu vizibilitate, reprezintă un început pentru un mic centru din domeniul activității de secretariat și servicii conexe. Primele repere vi le dăm noi. Apoi totul depinde de de imaginația și de creativitatea inițiatorului.

Idee de afaceri – centru de redactare și fotocopiere documente