D’ale VÂRSTEI

Publicat în categoria : Informări

Aud frecvent opinia conform căreia persoanele care au trecut de o anumită vârstă, în mod frecvent 45 de ani, nu îşi mai găsesc un loc de muncă, la fel cum tinerii absolvenţi nu sunt angajaţi pentru că nu au experienţă profesională.

Eu cred că adevărul este undeva la mijloc şi întotdeauna va exista un factor care determină direcţia acestui adevăr – „ATITUDINEA”. Atitudinea este cheia reuşitei pentru că ea este cea care transmite interlocutorului pe nivel inconştient ce ne dorim noi cu adevărat.

Dar ce este Atitudinea? În primul rând este componenta fundamentală a CARACTERULUI. Apoi este o construcţie psihică ce reuneşte elemente intelectuale, afective şi volitive. Este un mod personal de raportare la diferite laturi ale vieţii sociale, la alţii, la sine, la activitate, aspect externalizat ca şi mod de manifestare în comportament prin intermediul trăsăturilor caracteriale.

Teoria ne spune că „atunci când în structura atitudinii există predominant elemente intelectuale şi afective iar segmentul volitiv rămâne în urmă vom întâlni conduite inconsecvente, acţiuni contrare intenţiilor şi mai ales nefinalizate. Dacă în structura atitudinii sunt predominante elementele volitive subiectul va manifesta impulsivitate şi acţiuni necugetate.”

Şi acum să ne întoarcem la noi şi la dorinţa de a ne angaja pe un loc de muncă. Nu cred că vârsta este un factor determinant al succesului de a obţine un loc de muncă ci atitudinea noastră vis-a-vis de acel loc de muncă pentru care candidăm.
Cu alte cuvinte, ….Dacă noi nu suntem convinşi că acel post de muncă ni se potriveşte sau că ne ajută în procesul nostru de dezvoltare profesională, fiind în fapt o oportunitate de a dobândi experienţă, cunoştinţe şi poate şi ceva resurse financiare, ….Dacă noi nu suntem convinşi că dorim să investim timp, energie şi pasiune în lucrurile din jurul nostru,…. Dacă noi nu ştim clar ce vrem, cum credeţi că vom reuşi să-l convingem pe cel ce recrutează de această realitate.

Atitudinea noastră transmite interlocutorului informaţii detaliate privind persoana noastră…cât chef de muncă avem, cât chef de viaţă, câtă energie suntem dispuşi să oferim, câţi cai verzi pe pereţi ne dorim fără să facem nimic….Atitudinea noastră ne dă de gol adevăratele intenţii chiar în momentul în care noi apreciem că am scos pe gură cel mai tare discurs, cu cele mai sofisticate cuvinte din dex, lăsându-l fără grai pe cel ce ne ascultă. ATITUDINEAAAAAAAAAAAAAAAA…………………..

Vestea bună este că această „atitudine” poate fi prelucrată, şlefuită astfel încât să ne conducă spre succesul profesional. Bineînţeles că aceasta implică mult efort şi mai puţin confort personal, solicită realism şi o doză sănătoasă de optimism.

Eu vă asigur că se poate, iar dacă nu mă credeţi încercaţi şi, abia apoi, mai vorbim…
Pe de altă parte este interesant de ştiut că studiile au arătat că, dincolo de percepţia populară, lucrătorii cu o anumită vârstă au mai puţine probleme cu absenteismul şi cu punctualitatea, comparativ cu angajaţii mai tineri. De asemenea tind să manifeste mai mult angajament în muncă şi mai multă loialitate faţă de angajator, ceea ce reduce costurile de angajare determinate de fluctuaţia de personal.

Asta recomandă firmelor să nu mai respingă din start ideea de a angaja persoane în vârstă ci, dimpotrivă, să evalueze dacă aceste categorii de persoane pot fi asimilate în propriile echipe de lucru pentru a aduce din experienţa lor de viaţă şi personală.
Apreciez că în viitor organizaţiile care îşi doresc succesul şi echipe închegate trebuie să devină mult mai flexibile sub aspectul vârstei şi a angajamentelor referitoare la condiţiile de muncă. .. dar aceasta este o altă temă de discuţie.


LOCURI DE MUNCĂ DISPONIBILE Martie 2019

Publicat în categoria : Informări

LOCURI DE MUNCĂ DISPONIBILE
LISTA AFERENTĂ LUNII: Martie 2019

Membrii grupului țintă interesați de angajarea pe unul dintre locurile de muncă disponibile sunt rugați sa ne comunice, pentru a înainta CV-ul către Angajator.

Descarcă lista posturi de muncă 04.03.2019


O IDEE DINTR-O PASIUNE

Publicat în categoria : Idei și Afaceri

Ideea unei afaceri născută dintr-o pasiune nu reprezintă o noutate dar categoric reprezintă un motiv de a demonstra că este un bun început, așa că azi am să vă povestesc despre ANA.
Pe scurt povestea ne zice așa – Ana mărgelește. De ce mărgelește ANA? Sincer vă spun că, pentru a afla răspunsul și a fi sigură că nu este o simplă presupunere proprie, am luat decizia să o iscodesc chiar pe ANA.
Așadar i-am propus să-mi răspundă SINCER la câteva întrebări mici și nevinovate.
–––-

1.ANA, cine ești Tu?

Eu sunt un copil al Universului….O idealistă boemă și o visătoare incurabilă. Sunt o firimitură dintr-o conștiință extinsă! Am privilegiul de a-mi fi accesat și exploatat corpul fizic prin adăugarea celui mai frumos dintre roluri: cel de mama. Sunt soție, iubită și prietenă. Mai am multe de transferat din imaginarul meu în realitatea comună în care trăim!

 

2.De unde a venit pasiunea pentru mărgelit, în condițiile în care, din câte știu eu, ești licențiată în Studii Culturale?

Dintotdeauna am fost o fire creativă; îmi plăcea să creez tot felul de lucruri. Pasiunea pentru mărgelit a prins contur chiar după terminarea studiilor universitare. Am fost mereu atrasă de lumea artiștilor de orice fel. Mărgelitul este universul pe care l-am creat pentru mine și, abia dupa, mi-am dat seama că și ceilalți se pot bucura de el! Mi-a oferit foarte multe această pasiune! Am învățat să îmi cultiv răbdarea, perseverența, autodisciplina, relaționarea umană, dăruirea și iubirea!

 

3.Cine te-a învățat să mărgelești?

Spiritul autodidact și dorința de autoexpresie m-au animat să caut profesori din domeniu. Așa am ajuns să utilizez tutorialele de pe youtube în inspirațiile mele; am învățat unele lucruri de baza de la alți oameni pasionați, iar pe urmă am contribuit prin adăugarea de noi modele din imaginația și creativitatea proprie.

 

4.Care sunt principiile pe care le respecți în activitatea ta?

Îmi place să creez accesorii unicat care să reflecte dorințele doamnelor și domnișoarelor; să livrez la timp produse de calitate superioară. De regulă sunt creatoare exclusivistă, deși de foarte multe ori sunt co-creatoare alături de iubitorii de accesorii realizate manual cu care împreună concepem designul ideal care vine să le completeze ținuta. Recunosc că m-am trasformat într-un detectiv: dacă observ că nu apreciezi astfel de produse, care necesită timp și muuultă răbdare până la produsul finit, prefer să nu îți dau accesoriul. Îmi iubesc prea mult creațiile ca să le las să ajungă uitate prin sertarul cuiva.

 

5.Care sunt sursele de inspirație a accesoriilor tale?

Mă inspir din natură, mediul online care ne oferă trenduri și, nu în ultimul rând din imaginația mea. De cele mai multe ori și nevoia mă inspiră. Îmi achiziționez o ținută, iar în urma ei îmi concep și o pereche de cercei care să o completeze. Ajung să fiu un fel de croitor de accesorii. Foarte multe din clientele mele sunt o sursă de creație, ele știu exact ce vor și mă inspiră să creez noi frumuseți. De câteva ori am fost doar executant, conceptul aparținându-le în întregime. Mă mândresc și încurajez asemenea forme de exprimare !

 

6. Ana, eu știu că faci niște creații minunate pentru că le-am admirat. Știu că le iubești foarte mult și înțeleg că unele sunt unice pur și simplu pentru că ele reprezintă transpunerea unei stări interioare într-o formă materială. Mai știu că sunt în jurul nostru persoane ce apreciază astfel de lucruri și investesc resurse financiare să și le achiziționeze tocmai pentru că aceste creații au personalitate, iar ele au posibilitatea să și le cumpere sau să și le comande cu titlul de unicat.

Ce te-a oprit până acum să încerci să transformi această pasiune într-o activitate economică cu profit?

Lipsa timpului alocat acestui hobby, deoarece necesită enorm de multă implicare pe toate planurile: de la realizarea efectivă a accesoriilor, la promovare, la livrare cât și existența altor priorități în punctul acesta al vieții mele.
Până să fac cursul de antreprenoriat constat ca nu aveam multe din informațiile necesare care să îmi propulseze pasiunea la nivelul următor, dar acum puzzle-ul informațional a fost completat.

 

7. Crezi că în acest moment ai suficient curaj pentru a face un pas mare către antreprenoriat?

Dintotdeauna m-am considerat o vizionară și nu o conformistă. In urma cursului de antreprenoriat parcurs, stufos în informații prețioase și de înaltă calitate, mi-am conturat curajul necesar în demararea unei afaceri de succes și prin asta în construirea unei noi realități pentru mine.
–––-

Cuvintele Anei le-am redat cu exactitate și vă garantez că o descriu în detaliu și adevărat. Iar eu mă bucur enorm că a luat decizia de a transforma pasiunea ei într-o afacere (în perioada imediat următoare) și o voi susține în acest sens pentru că toate lucrurile pe care le creează sunt extraordinare.
Accesoriile create de ea pot completa cu succes ținute clasice, elegante, vintage sau nonconformiste, casual, pentru ocazii speciale SAU DE ZI CU ZI și ne pot defini persoana sau personajul și rolul, prin culoare și model, bucurând simțurile noastre și ale celor ce ne privesc. Eu cred că accesoriile create de ea (în situația în care va continua cu perseverență ceea ce și-a propus) vor ajunge într-o zi la valoarea intangibilă celor mulți, dar azi, la început de drum sunt accesibile tuturor celor iubitori de unic și frumos.

Așa că, dacă vă plac, susțineți minunatele creații manuale ale acestei tinere și comandați-vă acum o piesă la adevărata voastră valoare… pentru că ANA chiar merită, ca mulți alți tineri din România, să fie susținută pentru a-și transforma pasiunea într-o formă de muncă permanentă.

PS. V-am atașat poze cu câteva din creațiile ANEI pentru a avea o idee mai clară asupra potențialului ei creator DAR, vă recomand să-i vizitați pagina de facebook: https://www.facebook.com/AccesoriAna unde vă veți convinge de frumusețea micilor capodopere realizate și, cu acordul ei, am să vă dau și numărul de telefon pentru a o putea contacta = 0741576228 (nume de familie Carpov).

 

 


INTELIGENȚA EMOȚIONALĂ = factor favorizant al succesului profesional

Publicat în categoria : Informări

Noțiunea de inteligență emoțională a apărut în anul 1985 de la constatarea faptului că, există o categorie de persoane care, deși au un IQ mai redus, posedă o abilitate deosebită de a înțelege și a stabili relații cu oamenii, ce se concretizează în obținerea unor rezultate deosebite în viața practică de zi cu zi.

Plecând de la aceste constatări s-a apreciat ca inteligența emoțională implică:

  • Abilitatea de a percepe cât mai corect emoțiile și de a le exprima;
  • Abilitatea de a accede la, sau de a genera, sentimente atunci când ele facilitează gândirea;
  • Abilitatea de a cunoaște și înțelege emoțiile și de a le utiliza pentru a promova dezvoltarea emoțională și intelectuală;

Aspectele principale ale inteligenței emoționale le putem detalia pe componente, astfel:

Aspectul intrapersonal al inteligenței emoționale:

  • Conștientizarea propriilor emoții – abilitatea de a recunoaște propriile emoții
  • Optimism și asertivitate – abilitatea de a apăra lucrurile pozitive și disponibilitatea de exprimare a gândurilor, credințelor, sentimentelor
  • Respect, considerație pentru propria persoană – abilitatea de a respecta și accepta ceea ce avem bun noi înșine
  • Autorealizare – abilitatea de a utiliza propriile capacități potențiale, capacitatea de a ne fixa scopuri semnificative
  • Independența – abilitatea de a ne direcționa și controla singuri propriile gânduri și acțiuni, capacitatea de a fi liberi de dependențe emoționale

Aspectul interpersonal al inteligenței emoționale:

  • Empatie – abilitatea de a înțelege și a aprecia sentimentele celorlalți
  • Relații interpersonale – abilitatea de a stabili și menține relații pozitive, acestea caracterizându-se prin intimitate, oferire și primire de afecțiune
  • Responsabilitate socială – abilitatea de a participa constructiv la activitatea grupului social căruia îi aparținem sau pe care l-am format

Adaptabilitate

  • Rezolvarea problemelor – abilitatea de a conștientiza problemele, de a le defini pentru genera și aplica potențiale soluții
  • Testarea realității – abilitatea de a stabili, a evalua corespondențele între ceea ce înseamnă o experiență și obiectivele existente
  • Flexibilitate – abilitatea de ajustare a gândurilor, emoțiilor și a comportamentului pentru a schimba o anumită situație

Controlul stresului

  • Toleranța la stres – abilitatea de a ne împotrivi în mod activ și pozitiv situațiilor stresante
  • Controlul impulsurilor – abilitatea de a rezista impulsivității sau de a amâna impulsurile care determina acțiuni pripite

Dispoziția generală

  • Mulțumire – abilitatea de a te simți satisfăcut de propria viață, de a te distra singur sau cu ceilalți, de a te simți bine
  • Optimism – abilitatea de a vedea partea pozitivă a vieții, de a menține această atitudine chiar și în fata adversităților

Important de precizat este faptul ca componentele inteligenței emoționale, în marea lor parte, pot fi învățate prin exerciții și educație.


STUDIU DE CAZ – DEZVOLTAREA PROPRIULUI ATELIER DE CROITORIE

Publicat în categoria : Idei și Afaceri

DESCRIEREA IDEII

Absolventă a Școlii de arte pe filiera Design vestimentar, este interesată de valorificarea competențelor și cunoștințelor teoretice și practice dobândite într-o activitate privată derulată pe cont propriu.
Formă de învățământ finalizată a fost parcursă într-o perioadă de trei ani, fiind certificată cu un certificat de absolvire. Formarea a contribuit la consolidarea unor cunoștințe existente din domeniul confecționării articolelor de îmbrăcăminte, un domeniu de activitate îndrăgit de această persoană, deprins prin autoînvățare.

PREZENTAREA ETAPELOR NECESARE A FI PARCURSE PENTRU TRANSFORMAREA IDEII ÎN AFACERE

a) Identificarea și înființarea structurii economice legale sub care va funcționa propriul atelier de croitorie.

Acest prim pas este important și trebuie corelat cu viziunea persoanei privind anvergura pe care și-o dorește pentru viitor pentru activitatea economică derulată.
Conform legii și raportat la pregătirea certificată a acestei persoane, în situația în care aceasta alege să se limiteze la capacitatea personală de producție, eventual la cooptarea a maxim 4 persoane pentru acest proiect, ea poate opta pentru înființarea unei structuri economice de tip Persoană Fizică Autorizată (PFA) sau Întreprindere Individuală (II). Dacă persoanele angajate în proiect vor fi chiar membrii propriei familii, aceasta se poate gândi și la structură economică de tip Întreprindere Familială (IF).
În situația în care pe viitor dorește să se extindă, eventual să acceseze resurse financiare rambursabile (credite bancare) sau nerambursabile (fonduri naționale sau europene), se recomandă să înființeze o structură de tip S.R.L. / S.R.L.-D, deoarece sunt foarte greu, până la imposibil, de obținut fonduri financiare de la instituții de creditare sau de finanțare sub formă de PFA, II sau IF.
În fapt și în drept nu există o formă juridică ideală pentru derularea unei activități economice private, fiecare formă având un set de avantaje și dezavantaje. Pe cale de consecință este indicat să fie cunoscute aceste avantaje și dezavantaje pentru a face o alegere în cunoștință de cauză.

După stabilirea tipului de structură economică agreată, se va trece la înregistrarea ei la Oficiul Registrului Comerțului din județul de care aparține locația viitorului atelier, selectând din Nomenclatorul activităților economice naționale acele clase de activitate ce urmează a fi prestate efectiv.

b) Evaluarea costurilor inițiale obligatorii pentru începerea afacerii și potențialele surse de finanțare.

Al doilea pas important, ce poate fi și chiar se recomandă a fi derulat înainte de înființarea structurii economice, constă în evaluarea costurilor minime necesare pentru a putea obține produsele finite și a le vinde.
Costurile includ în acest caz:

Potențiale costuriObservații
Costuri capital social 200 ron, doar pentru SRL, SRLD.
Costuri redactare și înregistrare ORCDacă documentele sunt întocmite cu forțe proprii aceste costuri se reduc la cele de înregistrare la ONRC/ Monitorul official.
Costuri chirie spațiu producțiePoate fi gratuit dacă se alocă un spațiu din propria locuință, pentru început.
Costuri achiziție echipamente și unelte de lucru specifice: mașină de cusut, mașină de călcat, masa de călcat, foarfece, linie, centimetru, mobilier depozitare, casa de marcat, etc.Inițial se poate utiliza o mașină de cusut casnică, deoarece există modele foarte performante, urmând ca treptat să se achiziționeze echipamente industriale.
Costuri achiziție articole obligatorii SSM și PSI.Obligatoriu se va bugeta un stingător și o trusă medicală.
Costuri cu materia primă.Dacă se lucrează pe comandă acest cost se poate diminua substanțial.
Costuri pentru utilități: energia electrică, energie termică, apă curentă, salubrizare, telefonie, internet.Aceste costuri sunt direct corelate cu volumul de muncă și dimensiunea afaceri.
Costuri cu serviciile externalizate: contabilitate, juridice, SSM/PSI, etc.Acestea se negociază și se corelează cu dimensiunea afacerii.

În funcție de suma totală rezultată se va realiza evaluarea potențialelor surse financiare, respectiv dacă se vor folosi venituri proprii, familiale sau se vor identifica surse externe (prieteni, bănci, etc.).

c) Achiziționarea resurselor materiale minime obligatorii necesare activității productive.
În funcție de potențialul financiar și lista de priorități a afacerii, în această etapă se va proceda la achiziționarea resurselor materiale.

d) Realizarea primelor produse și promovarea afacerii în fața potențialilor cumpărători.
Produsele pot fi realizate la comandă sau nu, dar este important să identificăm cine este clientul nostru final (copii, femei, bărbați) și care sunt caracteristicile sale (din ce clasă socială face parte, stilul, potențialul financiar, etc.) pentru a ieși în întâmpinarea nevoilor lui.
Strategia de promovare a produselor se poate baza prin:

  • Crearea unui brand, a unei identităţi specifice pentru produsele realizate, pentru a rămâne în memoria clienţilor şi a fi recunoscută cu uşurinţă.
  • Realizarea unor prezentări video a produselor, respectiv promovarea acestora prin intermediul reţelelor de socializare.
  • Dezvoltarea unor servicii de vânzare directă centrate pe satisfacerea clientului.

e) Comercializarea produselor
În conformitate cu obligațiile legale pentru orice produs vândut se va elibera un bon fiscal sau chitanță, însoțite sau nu de factură, în funcție de categoria cumpărătorului (persoană fizică sau persoană juridică).
f) Întocmirea documentelor financiar-contabile lunare, obligatorii, de raportare a activității economice.
Lunar, documentele financiare emise de firmă sau pentru firmă, vor fi înregistrate contabil, deoarece în baza lor se calculează impozitele datorate către Stat. Aceste acțiuni sunt specifice domeniului financiar-contabil, motiv pentru care, cu excepția cazului în care avem această pregătire și timp suficient, se recomandă externalizarea lor către experți în domeniu.